zaterdag 3 november 2012

Sport als levensles

Sport als levensles


Wanneer ik met onze zoon Finn mee ga naar de trainingen en wedstrijden van OSV F5 zie ik elke keer weer in waarom het zo belangrijk is dat kinderen lid worden van een sportvereniging. Naast dat buiten zijn en bewegen erg gezond is, leren kinderen met een goede coach de essentie van het leven.
Coach Ralph Verwer laat zien hoe belangrijk het is om te ontdekken wat je zelf kunt, te zien wat de meerwaarde is van samenwerking en weet met een zeer positieve benadering van de kinderen te werken aan een stukje zelfvertrouwen bij de kinderen.



Een van mijn medewerkers heeft als afstudeeronderzoek voor Wassenaar bekeken wat een sporter kost. Het is interessant om de vergelijking tussen sporten en verenigingen te zien. Verder ook belangrijk om te kijken wat sport mag kosten. Voor mij is belangrijk dat sport gezien wordt als essentiele investering in levens van mensen, waar ze ontdekken wie ze zijn kunnen en hoe ze in relatie staan tot de ander. Dank Ralph voor al je inzet voor mijn zoon en in jou bedank ik al die anderen die zich wekelijks als vrijwilliger inzetten om via sport vele kinderen zo veel plezier en levenslessen te meegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten