vrijdag 9 november 2012

Kunst en Keerkringpark




Wat kunst is, is zeer persoonlijk. Zondag heb ik met mijn zonen weer eens een fietstocht door het havengebied van NDSM gemaakt. Bij het Keerkringpark zijn we even gestopt. Mijn oudste zoon vroeg mij wat die scheve palen daar toch doen. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat het kunst is. Ze leiden je naar het water, als ware het bomen. Hij vond dat in een park vooral echte bomen moeten staan. Een glimlach kon ik niet onderdrukken. Tijdens mijn wethouderschap ben ik hier regelmatig geweest en heb ik ook de discussie mogen voeren over de aanwezigheid van bomen, de betekenis van de kunst etc. Hoe het Keerkringpark ervaren wordt is een kwestie van smaak. Over één ding zijn we het allemaal eens: het uitzicht over het IJ vanuit het park is geweldig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten