zaterdag 23 januari 2010

Bewonersspreekuur Terrasdorp Hogeland

Sinds enige tijd bezoek ik met de stadsdeelbus wijken waar geen bewonersplatform meer is. Bewoners gaan met mij in gesprek over wat hen bezighoudt over de openbare ruimte, het verkeer en parkeren. In Terrasdorp Hogeland was de bus te klein! Met ruim 20 bewoners heb ik gesproken over onderwerpen van verkeersoverlast tot hondenpoep. De handhaving door de milieupolitie op hondenpoep krijgt na het gesprek meer accent in Terrasdorp Hogeland en Tuindorp Oostzaan. Verder heb ik mensen uitgenodigd deel te nemen aan verkeersveiligheidswerkgroep Tuindorp Oostzaan om mee te denken over maatregelen in de Pomonastraat. De snelheid moet hier echt omlaag. Het mooiste vond ik de reactie van een mevrouw die aangaf dat we wat minder boos moeten zijn. “Laten we beginnen bij ons zelf en meer van liefde tonen”, ontroerend en puur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten